onsdag den 7. marts 2012

FRIHE…d jefhdgfhg ISLAND I VENTE!

2. modul mandag. Jaaah kan man forestille sig noget mere livsgivende? Efter en ellers spænende og oplysende historie lektion, formåede gruppen der havde læst den islandske roman ”Skygge Baldur”, at sænke alle forhåbninger om et friskt naturrelateret pust. Vi blev i stedet mødt af et utal af monotome stemmer, der mumlede om Islands stenede landskaber. Det skulle da lige være med undtagelse af Lea, og hendes forståelse af sømænd med lyster. 1-0 til lummerhed. Det er så her jeg vil vælge at påpege at dagens lektion stod på foredrag om bøger.. fra Island. Nååh, men de næste levende billeder skulle jo også belære os om den bog de havde læst. Her er der tale om ”101 Reykjavik”. Jeg nåede lige at fornemme sidemakkerens sørgmodige støn, hvilket fik mig til at blive ked og bange for hvad der næst skulle ske. MEN! som den fødte taler træder VICTOR frem på ”scenen” og præsenterer Reykjavik-gruppens… skuespil?! Fuuuu…. Men mine bange anelser blev dog straks destrueret da en onanerende dreng (you know who you are) vrider sin fiktive pølse ud mod klassens tilskuere.. lummerhed= 2-0. Med risiko for at virke klammo tror jeg faktisk at 101 Reykjavik er en spændende bog. Den blev i hvert fald opsummeret ganske udmærket.

Videre til noget dybt alvorligt. Da vi for 103 år siden skulle aflevere en kronik ved navn ”Nyhedsnarcissisterne” tror jeg at den almene mening om den opgave var li looort. Det viste sig så at Mads’ mening om de afleverede opgaver også var li looort. Så det har i det store hele resulteret i en genaflevering af opgaven fordi det vi havde lavet var (say it) under middel. Vi fik dog afklaret hvad det egentligt vil sige at skrive sådan en kronik-fætter. HØR GODT EFTER:

 HOW TO MAKE A KRONIK:
Redegør neutralt og objektivt à KUN for tekstens synspunkter.
NÆRLÆS teksten à redegør kun for det, der rent faktisk står i forlægget.
Diskussionen à appel-former, sprog, ”teknisk” argumentation (p,b,h). se en sag fra flere sider.
Se på argumentationen à for det beder opgaven om.

Jaaah jeg forstår det i hvert fald nu Mads! (bad poker face)
Til slut i timen var der mulighed for dem der lystede, for at få en lækker omgang karakter snak. Jeg kunne desværre ikke da jeg skulle.. hmm noget andet på det tidspunkt. Nu var lektionen også ved at lakke mod enden og folket fra 2.b begyndte at lukke ned for tetris/ pokemon, for at drage ind til storbyen, da det var skemalagt at vi skulle se en danseforestilling. Yaaay.

Det er nu ved at være ”that time in the blog” hvor man skal sige noget sødt om folk…………… og… jeg kan sgu godt li’ jer. Intet der! Jeg glæder mig så meget til vores udflugt til Island. Vi snakker Den blå lagune, heste, landskaber med sten, sweatre, store åbne vider.. what’s not to like? Det bliver mindeværdigt!





































 Hilsen Astrid









Ingen kommentarer:

Send en kommentar